Archive for July 2010

3D modellen tager form

Posted by: MortenFabricius

Udgangspunktet for 3D modellen er den workshop, der blev afholdt i april. Der er siden workshoppen blevet arbejdet med den visuelle repræsentation, sådan at de intentioner der kom frem fra brugerne bliver indarbejdet i modellen. Modellen er et udsnit af Østerbro med Skt. Jakobs plads som det centrale.

Nedenfor er der to screendumps fra 3D modellen, der stadig er under udvikling.


Modellen set ind i Brumleby.


Modellen set henover Skt. Jakobs plads.

Modelbyggeri

Posted by: MortenFabricius

Fotos fra en spændende dag, hvor der blev arbejdet hård med modeller.







Den endelige model, der blev bygget i løbet af de 5 timer deltagerne arbejdede med deres 'ideelle by". Modellen er et område på Østerbro,der skal repræsentere hele København. Det bliver dog tydligere i den digitale model, der skal laves i samarbejde med BlomInfo.

UTOPENHAGEN

Posted by: MortenFabricius

Experimentarium inviterer til workshoppen Utopenhagen. 15 udvalgte københavnere udvikler og producerer en 3D-model af København som byen burde se ud. Modellen bliver en del af Experimentariums udstilling fra sommeren 2010.

Idéen er at skabe en by, hvor jeres visioner, ønsker og behov bestemmer. vi ignorerer både de juridiske, økonomiske og fysiske love. Alt er muligt!

Workshoppen er et halvdags-arrangement. sjovt, effektivt og fokuseret efter en veltilrettelagt og finurlig proces - guidet af os. Energiniveauet bliver højt, og du kommer til at udfolde dine kreative potentialer på helt nye måder.

Sted: Experimentarium - Tuborg Havnevej 7, 2900 Hellerup
Tid: Lørdag den 10. april kl. 13 – 18 (vi slutter af med middag)
Forberedelse: absolut ingen!
Spørgsmål: Morten Fabricius, mortenf@experimentarium.dk

Med finurlige hilsner
Morten, Bent og Stine

Arkitekststuderende søges

Posted by: MortenFabricius

Så kaster Experimentarium sig ud i brugerinvolvering 2.0. 'Al magt til brugeren' er et slidt statement, som vi alt for ofte har set udvandet. Hvad brugerne reelt har fået indflydelse på er meget begrænset. Det laver vi om på.

15 udvalgte københavnere mødes den 10. april på Experimentarium for at skabe en model af deres ønskeby. Processen er tilrettelagt af Morten Fabricius, Stine Krog-Pedersen og Bent Poulsen - alle medarbejdere på Experimentarium.

Lige nu leder vi efter 3-4 arkitektststuderende til at hjælpe os med både planlægning inden og udførelse på selve dagen. Kender du nogen, som er habile skumskærere, kan lide at grine, har professionel tilgang til 'lægmands holdninger' og som er interesserede i brugerinvolvering, så smid straks en mail til: bentp@experimentarium.dk